Avokádó nyersen

Avokádó nyersen kerül leginkább felhasználásra annak ellenére, hogy sütni és grillezni is lehet. Rendkívül sokrétűen felhasználható, bár saláták alapanyagaként és szendvicskrémként ismerjük leginkább. Sós és édes ételekben is rendkívül széleskörűen hasznosítható, annak ellenére, hogy az íze semleges. Bár az avokádó fűszerezése által remek ízkombinációk készíthetők, érdemes próbálkozni. Annál is inkább, mivel az avokádó nagyon egészséges, számos – a szervezet számára hasznos – vitamin- és ásványianyag megtalálható benne.  Már kisbabáknak is adható a hozzátáplálás első zöldségei, gyümölcsei között. Magas rost tartalma a babák emésztésére is jótékonyan hat. Érdemes őket már ilyenkor megismertetni az ízével, akkor jobban fogják kedvelni a későbbiek során is. Bár a kísértés nagy, hogy édesítsük nekik, de ne tegyük.

Az avokádó nyersen felhasználva

Az avokádó nyersen használható fel a legkönnyebben, leggyorsabban. Bár télire akár le is fagyasztható és elrakható. De a fagyasztásból felengedett avokádó már nem olyan, mint nyersen, így érdemes elkészítve lefagyasztani. Vagy ha nem, akkor levesek, raguk, rizottók vagy sütemények alapanyagaként használható fel jól. Nyersen főleg turmixokba vagy saláta alapanyagként használjuk akár más zöldségekkelparadicsom, uborka, retek, avokádó, cékla stb. – keverésével együtt. De gazdagíthatjuk a salátát főtt húsokkal, sonkával, sajttal, főtt tojással egyaránt. Bár az avokádó kalória tartalma nem kifejezetten alacsony, ennek ellenére fogyókúrás, diétás étrendek remek kiegészítője is lehet.

Ráadásul a benne található vitaminok és ásványi anyagok is jobban érvényesülnek nyers fogyasztás mellett. Azonban ahhoz, hogy a szervezetre jótékony hatását kifejtse szükséges a rendszeres fogyasztása. Érdemes emiatt minél többször enni belőle.

Érdemes kevés lime levével meglocsolni, mivel hamar megbarnul a húsa.

Avokádó sütve

Az avokádó sütése nem egy ismert feldolgozási formája a gyümölcsnek, pedig érdemes ezt is kipróbálni. Annál is inkább mivel a sütés során az avokádó rostjai fellazulnak. Így a belőle készült ételek – főleg az avokádókrém – sokkal lágyabb, kellemesebb textúrájú lesz.

Az utóbbi időben azonban egyre népszerűbb a grillezett avokádó is. A sült avokádó – megfelelő fűszerezést követően – akár önmagában, de köretként is megállja a helyét.

Pro tipp: avokádó:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Avok%C3%A1d%C3%B3

Vissza a kategória cikkeihez